Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Dagens forløb

I vuggestuen og i børnehaven arbejder vi ud fra  Den Styrkede Pædagogiske Læreplan. Derudover, ved planlægning af pædagogiske aktiviteter, læner vi os op ad Hillerød Kommunes Børne og Unge politik samt Susan Harts neuroaffektive udviklingspsykologiske arbejdsredskaber. Det betyder, blandt andet, at vi overordnet set har fokus på dagen forløb og på indholdet i de aktiviteter vi tilbyder. 

Det vigtigste i hverdagen er for os: Mødeøjeblikke

De vigtigste tidspunkter du skal kende til, som er fælles for begge huse, er:

Alle tidspunkter er cirka tider, da vores første prioritet er, at følge børnenes dagsform.

kl. 8:45 - 9:15: Samling

Samling er en af dagens vigtigste stunder. Her er fællesskabet i højsædet. Samling styrker fællesskabsfølelsen i gruppen. Det er her vi siger godmorgen til hinanden, synger månedssange, øver rim og remser, og visualiserer ved brug af piktogrammer hvem skal hvad, sammen med hvem i løbet af formiddagen. Samlingen giver overblik og struktur på dagen, mere ro og forudsigelighed for børnene og de voksne. 
Det er et vigtigt læringsrum i løbet af dagen, så derfor beder vi jer om at forstyrre mindst muligt i dette tidsrum. 

kl. 9:15 - 10:45: Planlagte pædagogiske aktiviteter

Aktiviteterne fremgår af vores månedsplan som du kan se på tavlen ved indgangen, og fredagshilsen som du kan læse på Aula. 

kl. 10:45 - 11.30: Frokost

kl. 11:30 Sovebørn

Alle børn som har behov for lur, bliver puttet

kl. 14:00: Eftermiddagsmad

For mere information om måltider og måltidspædagogik, læs: Pædagogik om måltider.