De første dage i vuggestue eller Børnehave

Jeres barns start i institutionen kan være en stor omvæltning.
Vores erfaring er, at en langsom indkøring er det bedste for barnet. En langsom indkøring er ca. 14 dage.

Den første tid barnet skal være alene, er det en god ide med korte dage, for derefter langsomt at gøre dagene længere.
Nye børn og deres forældre indbydes til en opstartssamtale med pædagogisk personale inden barnet starter. Her vil der være mulighed for, at I som forældre fortæller om jeres barn samt der vil blive fortalt om hverdagen i institutionen. Det er også på dette møde I sammen bliver enige om indkøringen af jeres barn.
 For at få et godt samarbejde er det vigtigt, at I som forældre holder jer orienteret ved at læse i vores dagbog og nyhedsbreve, der sendes ud på Aula, ligesom det er vigtigt, at vi fastholder en god dialog forældre og personale imellem.